• Bortúrák
  • Szolgáltatások
  • Áraink
  • Saját borok
  • Bortúra Kft.
  • Kapcsolat

Hírek röviden

Leírások

  • Filozófiánk
  • A magyar bor története
  • A magyar pálinka története
  • Pezsgő története
  • Milyen ételekhez – milyen borokat ajánlanak?
  • Régi űrmértékek
  • A Tokaji bor története
  • Legöregebb borpince?

Ivócéh

  • Az Ivócéh artikulusai
  • Socius (törzsgárda)

Ki olvas minket

Oldalainkat 9 vendég böngészi

Belépés



  • Elfelejtette jelszavát?
  • Elfelejtette felhasználónevét?
  • Fiók létrehozása

Facebook

Facebook Fanbox 1.5.x.0
A vörösbor újabb jótékony hatását fedezték fel PDF Nyomtatás E-mail
Olvasóink értékelése: / 47
ElégtelenKitűnő 
Leírások - Egészség
2010. június 28. hétfő, 07:35

 

A szőlő - és ezáltal a vörösbor - és más gyümölcsök egyik alkotóeleme képes megvédeni a szemben található ereket a korral járó károsodástól - fedezték fel amerikai kutatók.

A rezveratrol néven ismert vegyület, amelynek már korábban is öregedés gátló, illetve rákellenes hatást tulajdonítottak, megakadályozza a hibás illetve mutáns erek kialakulását - adták hírül a kutatók a The American Journal of Pathology című szaklapban. Ez a jelenség összefügg a rák, valamint szív- és olyan szembetegségek kialakulásával, mint például a sárgatest időskori degenerációja.

Az eredmények segíthetnek többet megtudni a rezveratrol működésének módjáról - nyilatkozta a kutatást vezető Rajendra Apte, a St. Louis-i Washingtoni Orvosi Iskola kutatója a Daily Telegraph brit lapnak. A kutatás ugyanis jól mutatja, hogy a természetben előforduló rezveratrol közvetlenül gátolhatja az abnormális erek kialakulását a szemen belül és kívül - utat nyitva ezzel új kezelési eljárások előtt.

A rezveratrolt számos növény termeli, hogy segítségével védekezzen a bakteriális és gombás fertőzések ellen. Különösen nagy mennyiségben található a szőlőszem héjában - ezáltal a vörösborban is -, valamint csekélyebb mennyiségben például az áfonyában és földimogyoróban.

A vörösbornak a közelmúltban számos egészségre jótékony hatását fedezték fel. Mérsékelt fogyasztása csökkenti az infarktus veszélyét, és összefügg a szív- és érrendszeri megbetegedések mérsékelt előfordulásával is.

Ez az úgynevezett francia paradoxon. A franciáknál ugyanis annak ellenére, hogy sok vajat, sajtot és más, telített zsírsavban gazdag élelmiszert fogyasztanak, aránylag csekély a szív- és érrendszeri megbetegedések előfordulása. Ezt a jelenséget egyesek a vörösbor rendszeres fogyasztásának tulajdonítják.

(Origo.hu, MTI)

 

 

Szavazások

Ön milyen gyakran szokott bort inni?
 

Egészség

  • A bor és a szőlő egészségvédő hatása
  • A bor: a hosszú élet titka
  • Túlzott alkoholfogyasztás
  • Mi mindenre a jó a pálinka?
  • A vörösborok feltételezett preventív hatása
  • Flavonoidok
  • Kultúrált alkoholfogyasztás
  • Vörösbor védi az agyat
  • A vörösbor újabb jótékony...

Kép találomra

  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek
  • Véletlenszerű képek

Partnereink

  • Vitáris Pincészet
  • Márkvárt Pincészet
  • Koppány-Forgács pincészet
  • Kohári Pince
  • Kőnig Pincészetet
  • Békési Pálinkárium
  • CsoXi Hungary Kft

Bortura.com, Designed by Zuczkowski Media Design Solutions and sponsored by programy partnerskie